مدارس دولتی آب می‌رود
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

مدارس دولتــی در تهران آب می‌رود. این خلاصه آن چیزی است که به سرعت قابل‌توجهی در تهران رخ می‌دهد.

به نوشته وقایع اتفاقیه، درحال‌حاضر برخی از مناطق تهران با کمبود مدرسه مواجه است و همان تعداد اندک مدرسه هم با مشکلات عدیده مالی و با دست اندازی به کمک‌های مردمی اداره می‌شود؛ وگرنه خطر تعطیلی آنها وجود دارد. متاسفانه سیاست دولت‌ها در دهه پیش آموزش‌وپرورش را فقیرتر کرد. به‌طوری‌که درحال‌حاضر شاهدیم که امسال این مجموعه با ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است. این درحالی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این کسری سال بعد هم وجود خواهد داشت.

به‌همین‌دلیل مدارس دولتی که وجود دارد، خدمات حداقلی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و از کیفیت این خدمات نیز روزبه‌روز کاسته می‌شود. اگر با اولیای مدارس صحبت کنید اغلب آنها از وضعیت آموزشی مدارس دولتی ناراضی هستند. کمبود امکانات کمک آموزشی، کمبود شدید معلم و از‌سوی‌دیگر، کمبود امکانات تجهیزاتی در مدارس باعث می‌شود که مدیران مدارس در اداره روزانه مدرسه‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند و به سختی مشکلات را سپری کنند.

حتی در سال جاری با وجود تخصیص بخشی از بودجه سال ۹۶ به شیر، باز هم از ابتدای امسال تاکنون حتی یک پاکت شیر هم در مدارس توزیع نشده است. در کنار این موضوع علاوه بر مشکلات بودجه، در سال‌های آتی پیش‌بینی می‌شود که مدارس با کمبود شدید معلم نیز مواجه شوند و عملا خیلی از مدارس دولتی به‌دلیل نبود معلم، وضعیت معلقی پیدا کنند.

درحال‌حاضر سالانه حدود ۳۰ تا ۴۰هزار معلم از آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند، اما شاهد استخدام معلم نیستم. به‌همین‌دلیل در یکی، دو سال آینده آموزش‌وپرورش حدود ۳۰۰هزار معلم کم خواهد داشت و این موضوع تشکیل کلاس‌های درس را با مخاطره مواجه می‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1396برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب